Her Gün Bir Sanat Filmi'de Yer Alan #500film (01.02.2019 - 01.02.2020)

Ön bilgi: Bloğun önceki Youtube kanalında yer alan ilgili video o kanal kapandığı için artık aktif değil.

22 Ekim 2016 tarihinden beri sevdiğim ve izlemeye değer olduğunu, izleyenlerine bir şeyler katabileceğini düşündüğüm filmleri Her Gün Bir Sanat Filmi adı altında bloğumda paylaşıyorum. Bloğun Hakkında kısmında da belirttiğim üzere paylaştığım her filmin sanat filmi olduğu yönünde bir iddiam yok. Çünkü bu ifade biraz belirsiz bir ifade. Dilerseniz bloğun adını Her Gün Bir İyi Film, İki Üç Günde Bir Kaliteli Film, Birkaç Günde Bir Değerli Film gibi şekillerde de algılayabilirsiniz.

Blogda yer alan eserlerin tamamına bu IMDb listesi üzerinden de ulaşabilirsiniz.

1 Şubat 2020 tarihi itibarıyla blogda yer alan filmlerin sayısı 500'e ulaştı. Ben de bunun şerefine, tıpkı filmlerin sayısı 300'e ulaştığında yaptığım gibi bir video hazırlamak istedim (Her Gün Bir Sanat Filmi'de Yer Alan #300film).

Videoya bir görsel seçmem gerektiği için 300 Film videosunda Criterion Koleksiyonu'nun logosundaki C harfini romen rakamlarına göre 100 anlamına gelen C harfi olarak üç kez kullandığım için bu videoda da 500 anlamına gelen D harfini logo olarak seçtim ve yazı tipi olarak Helvetica (2007) belgeselinden etkilendiğim için orada bir tasarımcının söylediği ''eğer tasarımdan anlamıyorsanız ve bir şeyler tasarlamanız gerekiyorsa Helvetica kullanın; güzel durur'' ifadesinden ilham aldım.

Sevdiğim şarkıları dinlerken ya da yeni keşfettiğim ve çok beğendiğim şarkılara denk geldiğimde zihnimde bu video için kullanabileceğim eserler arasında çeşitli seçimler yapıyordum. Sevdiğim eserlerin bazılarını videodaki diğer şarkıların ve görsellerin havasına hiç uymadığı için tercih edemedim.

İlk şarkı olarak seçtiğim ve Meryl Romer'ın seslendirdiği yorum aslında Green Day adlı punk rock grubunun bir eseri. Sevdiğim bir radyo olan Radio Swiss Jazz'da karşıma çıkan yorumla beraber tanıştım bu eserle ve bu yorumu, bu sesi çok beğendiğim için videoda da kullanmak istedim.

İkinci şarkı olarak seçtiğim eser ise Hümeyra'ya ait. 70'lerde, 80'lerde yarattığı çok güzel birçok şarkısı olan Hümeyra'nın Sus Duymasın adlı bu eseri aynı zamanda Türkçe bir şarkıya da yer vermem açısından değerli bir anlam taşıyor video için.

Üçüncü ve son parça olarak Un homme et une femme (1966) filminin unutulmaz müziğini kullandım. #300film videosunda da yine Francis Lai'ye ait olan bir eseri, Love Stroy (1970) filmini daha da unutulmaz yapan müziği kullanmıştım.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gölge Oyunu (1993)

Aaahh Belinda (1986)

Talihli Amele (1980)

Il était une fois... la vie (1987-1988) Bir Zamanlar... Yaşam

İlk Yarım Saatine Sabredebilirseniz Çok İyi Bir Film İzleyeceksiniz