Her Gün Bir Sanat Filmi'de Yer Alan #300film (22.10.2016 - 22.01.2019)

Ön bilgi: Bloğun önceki Youtube kanalında yer alan ilgili video o kanal kapandığı için artık aktif değil.

İlk olarak 22 Ekim 2016 tarihinde film paylaştığım bloğumda yer alan filmlerin sayısı 22 Ocak 2019 tarihi itibarıyla 300'e ulaştı. 2 yıl 3 aylık bir süreye denk gelen bu zaman dilimindeki tüm eserler için bir video hazırlamak istedim. Buna öncelikle #300film için bir görsel düşünmekle başladım.

Akla gelebilecek ilk görsel olan 300 yazısının içerisine küçük kareler halinde sığdırılmış film fotoğraflarından oluşan bir görsel yerine daha farklı ve daha yaratıcı bir görsel oluşturmayı amaçladım. Bunun sonucunda aklıma, eğer filmin başında logosunu görürsek o filmin çok iyi bir film olduğuna rahatlıkla inanabileceğimiz ve burada yer alan filmleri izlemeyi çok sevdiğim Criterion Koleksiyonu'nun logosu geldi. 300 sayısını Romen rakamlarına göre 100 anlamına gelen C harfi ile oluşturmak istedim. Criterion'un C'sini üçlü bir halka şeklinde oluşturmaya çalıştım.

Hazırladığım videoya sevdiğim film müziklerini ekledim. Son parçayı ise bir internet radyosunda dinlerken dikkatimi çeken ve çok beğendiğim bir eserle tamamladım. Videoda sırasıyla Love Story (1970)La fille sur le pont (1999)Z (1969)The Comfort of Strangers (1990) filmlerinin müzikleri ve bir 19. yüzyıl bestecisi olan Robert Volkmann'ın bir eseri yer alıyor.

Filmlerin tam IMDb listesi için (Bu listeye blogda yeni filmler paylaştıkça ekleme yapacağım): https://www.imdb.com/list/ls047447500/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gölge Oyunu (1993)

Aaahh Belinda (1986)

Talihli Amele (1980)

Il était une fois... la vie (1987-1988) Bir Zamanlar... Yaşam

İlk Yarım Saatine Sabredebilirseniz Çok İyi Bir Film İzleyeceksiniz