Epik Tiyatro Üzerine - Bertolt Brecht

Sinema sanatını da etkilemiş olan, Bertolt Brecht'in epik tiyatro kuramını konu alan yazılarından oluşan Epik Tiyatro Üzerine'de; gerçekmiş gibi sunulan duygusal bir illüzyonla anlatılan öykülerin yerine duygusal kendini kaptırışı önlemek amacıyla eserin gerçek olmadığının yabancılaştırma efektiyle vurgulandığı ve izleyicilerin daha fazla düşünmeye, eleştirel tutum takınmaya yönlendirildiği bir anlatım biçimi bizlere sunuluyor.

Dilimize Kâmuran Şipal'in çevirdiği Epik Tiyatro Üzerine, Aristotalesçi gerçekçi anlatım yöntemine karşıt olarak geliştirilmiş politik ve toplumsal bir kuram olan epik tiyatroya dair önemli ve düşündürücü bilgiler içeriyor. Klasik dram tiyatrosunun karşısına çıkarılan epik tiyatro, eserlerin nasıl oynanması gerektiği ve izleyicilerin kendilerini bir illüzyonun içerisinde kaybetmek yerine nasıl öykü üzerine daha fazla düşünebilecekleri üzerine geliştirilmiş fikirleri içeriyor. Tiyatro ve dolaylı olarak, bu sanattan ve bahsi geçen kuramdan etkilenmiş olan sinema üzerine daha fazla düşünmemizi sağlayabilecek olan bu eser, bu büyük tiyatro düşünürü ve yazarının düşüncelerini dile getirmeye çalıştığı farklı yazılardan oluşuyor.

Eserde hoşuma giden aydınlatıcı olabilecek bazı noktaları fotoğraflayarak ilgililerin konuya daha yaklaşmasına yardım etmek istedim. Bu görsellere aşağıdan ulaşabilirsiniz.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gölge Oyunu (1993)

Aaahh Belinda (1986)

Talihli Amele (1980)

Il était une fois... la vie (1987-1988) Bir Zamanlar... Yaşam

İlk Yarım Saatine Sabredebilirseniz Çok İyi Bir Film İzleyeceksiniz