Lat sau san taam (1992)

Hong Kong'ta geçen Lat sau san taam (1992) adlı eserde suç örgütlerinin arasında yaşanan rekabet ile polislerin bu suçları önlemeye yönelik çalışmaları arasında sürüklenen iyi bir aksiyon ve suç filmi izliyoruz.

Kaliteli ve heyecan verici çekimleriyle seyir zevkini artıran filmde yer yer de olsa gereksiz olduğunu düşündüğüm birkaç İngilizce diyalog da mevcut. Herhalde Avrupa ve Amerika'da da eser ilgi çeksin diye bunlar eklenmiş diye düşündüm. Ancak ben bir izleyici olarak bu filmi Kantonca olduğu için de izliyorum; çünkü İngilizce birçok suç ve aksiyon filmine alışığız zaten. Bu nedenle film kendi ülkesinin diline daha sadık kalmalıydı diye düşündüm.

Ek olarak Lat sau san taam (1992) gibi izlemesi keyfili ve iyi çekilmiş ancak düşünsel anlamda hiçbir altyapısı ya da derinliği olmayan filmleri izlemek insana ne katar diye düşünmeden de edemem. Ancak yine de bu Hong Konglu filmi paylaşmak istedim.

Yönetmen John Woo'nun bazı açılardan benzer bir diğer ve daha eski bir filmi için: Dip huet seung hung (1989)

Filmin imdb profili: https://www.imdb.com/title/tt0104684/


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gölge Oyunu (1993)

Aaahh Belinda (1986)

Talihli Amele (1980)

Il était une fois... la vie (1987-1988) Bir Zamanlar... Yaşam

İlk Yarım Saatine Sabredebilirseniz Çok İyi Bir Film İzleyeceksiniz