Abartılı Başlık Kullanımı Kullanıcıların Yalnızca %11'inin Hoşuna Gidiyor

11 Ekim 2020 tarihinde bloğumun Twitter hesabından açtığım anket bugün sonuçlandı. Hem sinema ile ilgili paylaşımlar yapan hesapların hem de diğer alanlarda paylaşımlar yapan hesapların da zaman zaman ya da çoğunlukla başvurduğu abartılı başlık kullanımı tercihine dair bir anketti bu. Bu anketi genelleyerek ''abartılı başlık kullanımı'' olarak adlandırmak ne yazık ki yetersiz kalıyor. Bu nedenle bu anketin ölçtüğünü düşündüğüm şeyleri anlatmaya çalışayım. 

Sosyal medyanın toplumun geneli tarafından yoğun şekilde kullanılmaya başlanmasıyla beraber içerik üretmek ve bunları ilgi çekici şekilde sunarak gelir elde etmek gibi bir alan oluştu ve bu alan gittikçe büyüdü. Yararlı paylaşımlara da yer verebilen bu alan ne yazık ki zaman içerisinde belli (bana göre) ucuz kalıplar üretti. Bu kalıplardan biri de başlıklandırma konusu. Abartılı başlık kullanımı diye genellediğim bu kullanım; daha ilgi çekici olsun, daha sevimli görünsün, daha samimi bir dili olsun gibi nedenlerle ortaya çıkıveren bir tür furyaya dönüştü. 

Kişisel olarak, abartılı başlık kullanımından ziyade, abartılı başlık kullanımının nasıl bir şekilde yapıldığına odaklanıyorum ve mevcut durumda büyük bir alanı kaplayan ve ankette de örneklerine yer verdiğim şekilde yapılan başlıklandırmaları hedef alıyorum.

Bu anketin bilimsel bir değer taşımadığı bir gerçek ve bu yazıda da kişisel birçok görüşümü dile getiriyorum. Bu nedenle yazıyı bir tür deneme olarak da okuyabilirsiniz. Anketi açmamın sebebi kullanıcıların görüşlerini öğrenmek ve bu görüşlerin ortaya çıkardığı sonuçları yayıncıların görmesini sağlayarak (bana göre) dili ucuzlaştıran bu kullanımların daha iyi hale getirilmesine katkı sağlamak, bu kullanımlara dikkat çekmekti.

1- Anketin sonuçlarına göre katılımcılarının yalnızca %11'lik bir kesiminin bu tip kullanımlardan hoşlandıkları görülüyor. Bu durum da yayıncıların bu kullanımlar hakkında kendilerini gözden geçirmeleri gerektiğini gösterebilir onlara.

2 - Anket sonucunda ortaya çıkan bir diğer önemli veri de kullanıcıların %35'inin bu tip başlıkların kullanımı üzerine düşünmenin pek de önemli bir nokta olmadığını dile getirmesi. Ne yazık ki son yıllarda arttığını düşündüğüm bir noktayı ortaya koyuyor bu. Bunu niye dert ediyorsun, derdin bu mu gibi sorulara maruz kalan insanların yaşadığı durum bu da.

3 - Ankette en çok oyu alan ikinci yanıtsa kullanıcıların %28.5'inin abartılı başlık kullanımından rahatsız olduğunu dile getirmesi. Bu tip başlıklardan kullanıcıların neredeyse sadece onda birinin hoşlanmasına ek olarak kullanıcıların yaklaşık onda üçünün bu tip başlıklardan rahatsız olması da bu tip bir dil kullanmayı tercih eden ve bu dil üzerine artık düşünmeyi bırakmış yayıncıları dürtebilir.

4 - Ankete katılan kullanıcıların %25.5'i ise abartılı başlık kullanımına karşı ne olumlu ne de olumsuz bir tutum sergilemiş.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gölge Oyunu (1993)

Aaahh Belinda (1986)

Talihli Amele (1980)

Il était une fois... la vie (1987-1988) Bir Zamanlar... Yaşam

İlk Yarım Saatine Sabredebilirseniz Çok İyi Bir Film İzleyeceksiniz