Uzak (2002)

Daha önce bloğumda hiç Nuri Bilge Ceylan filmi paylaşmamıştım. Geçen günlerden birinde Kış Uykusu'nu yeniden izlemiştim. Dün de Bir Zamanlar Anadolu'dayı yeniden izledim. Tersine bir gidişle, Uzak'ı da yeniden izlemek istedim. İklimler'i atlasam da o filmini de seviyorum. Aslında, Üç Maymun hariç tüm filmlerini çok seviyorum Ceylan'ın. Sevdiğim filmlerinde doğallık, gerçekçilik, sadelik, izleyiciye kendi hislerini yaşaması için zaman bırakması ve bolca empati duygusu kurma şansı tanıması beni memnun ediyor. Belli bir amaçla uğraşmaması ve karakterlerinin konuşurken takılması, duraksaması sevdiğim başka yönleri.

Yukarıda saydığım filmlerinden daha az bilindiği ve sevdiklerim arasında yer aldığı için paylaşmayı tercih ettiğim Uzak filmine gelecek olursak; kasabasındaki fabrikanın kapanmasından dolayı İstanbul'daki akrabası Mahmut'un yanına, şehirde iş aramak amacıyla giden Yusuf'un bu yeni hayata uyum sağlamaya çalışması, çektiği yabancılıklar bizlere gösteriliyor. Ama filmin asıl ana karakteri Mahmut'un başarısız olmuş ama hala bir ucundan devam eden ilişkisi, hayata bir bakıma küsmüşlüğü, çektiği yalnızlık gibi konuları seyre dalıyoruz Uzak (2002) adlı bu güzel filmde.

Filmin imdb profili: http://www.imdb.com/title/tt0346094/


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gölge Oyunu (1993)

Aaahh Belinda (1986)

Talihli Amele (1980)

Il était une fois... la vie (1987-1988) Bir Zamanlar... Yaşam

İlk Yarım Saatine Sabredebilirseniz Çok İyi Bir Film İzleyeceksiniz