La vie d'Adèle (2013) Adèle'in Hayatı

Son yıllarda yapılmış, Imdb'de yüz binden fazla kez oylanmış, karşılaşılması kolay filmleri genellikle bloğumda paylaşmıyorum. Ancak La vie d'Adèle 2013 filmi bloğumdaki bir eksikliği tamamlayacak olduğu için paylaşmaya karar verdim. Eksiklik dediğim şeyi de filmi izledikten sonra kendi kendime var ettim.

LGBT diye tanımlanan ve cinsel yönelim bakımından alışılagelmiş yönelimlerin dışında bulunarak toplumun bir kısmı tarafından kötü görülmeye çalışılan, dışlanan insanları anlatan filmler arasından geyliği anlatan Milk filmini , cinsiyet değişikliğini anlatan Danish Girl filmini bloğumda paylaşmıştım. LGBT açısından biseksüellik ve lezbiyenlik konularına dair film paylaşmamıştım. Adèle'in Hayatı'nı izleyince eksik kalmış bir kategori olan bu kategoride de bir film paylaşmak istedim. Biseksüellikle ilgili beğendiğim bir film olursa onu da paylaşarak kendimce bu dörtlemeyi tamamlamış olmak isterim.

Filmin adı daha çok Mavi En Sıcak Renktir olarak biliniyor ve kullanılıyor. Çünkü İngilizce konuşan ülkelerde Blue is the Warmest Color adıyla yayınlanmış. Yabancı filmlerin Türkçe adları adlı yazımda da dile getirdiğim gibi bir filmin özgün adı neyse o adın karşılığıyla yabancı dilde yayınlanması gerektiğini, bu konuda değişiklik yapılmasının eser sahibinin eserine bir hakaret olduğunu, eser adının özgün çeviriyle yayınlanması gerektiğini dile getirmeye gerek dahi kalmaması gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca filmde Adèle isminin nereden geldiğiyle ilgili bir replik de geçiyor.

Filmin başkarakterinin mavi saçlı bir kadına aşık olması Mavi En Sıcak Renktir adıyla vurgulanmaya çalışılıyor. Filmin çok önemli bir noktasının bu olduğu, bu adla öne çıkarılmış oluyor. Yani filmi izlerken, filmde maviyle ilgili bir şeyler olacağı ön yargısına düşerek izlemeye başlıyoruz. Saflığı ve heyecanı bozabilecek böylesi durumların doğru olduğunu düşünmüyorum.

Eserde ergenlik döneminin sonlarında olan bir kadının cinsellikle tanışmaya başlaması, kendi cinsel kimliğini bulması, yaşadığı ilişkiler, sorunlar gerçekçi ve etkileyici bir şekilde anlatılıyor.

Filmin imdb profili: http://www.imdb.com/title/tt2278871/


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gölge Oyunu (1993)

Aaahh Belinda (1986)

Talihli Amele (1980)

Il était une fois... la vie (1987-1988) Bir Zamanlar... Yaşam

İlk Yarım Saatine Sabredebilirseniz Çok İyi Bir Film İzleyeceksiniz